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Translated Title

Improving Access to Health Care in Pediatric Emergency Departments: A Fast Track System for Children with Respiratory Problems

Credentials

Nathalie Cloutier, Inf., M. Sc., IPA

Marie-Audrey Roy, Inf., M. Sc

Mathieu Blanchet, MD, FRCPC

Maria Cécilia Gallani, Ph. D.

Abstract

Introduction: According to the literature, a fast-track system is an organizational modality improving the efficiency of emergency departments (ED) by allowing ED to meet the reorganization’s challenge imposed by the growing demand of patients. The fast-track system is characterized by the early identification of patients presenting themselves at the ED with a non-urgent health problem but requiring an appropriate treatment in a reserved area. Objective: To describe the steps and outcomes of a knowledge transfer project aiming to implement and evaluate a fast-track system for children with acute respiratory problems at the emergency department of a university hospital. Methods: According to the Knowledge-to-Action Process Framework, the project included: 1) the implementation plan 2) the fast-track system and 3) the evaluation of the acceptability of it by the interdisciplinary team and the family as well as its potential for efficiency. Results: The results indicate a high acceptability of the fast-track system from the interdisciplinary team (nurses, physicians, respiratory therapists, patient attendants) and families, as well as a decrease in the average length of stay in the ED. Discussion and conclusion: The fast-track system can be considered as an organizational modality that can improve access to emergency services by leveraging the clinical skills of the nurse to effectively address the needs of the child with acute respiratory problems.

Résumé

Introduction : La littérature démontre que la trajectoire de voie d’accès rapide (TVAR) est une modalité organisationnelle améliorant l’efficience des urgences, leur permettant de mieux répondre au défi de réorganisation imposé par la demande croissante des patients. La TVAR est caractérisée par l’identification précoce des patients se présentant pour un problème de santé non urgent, mais nécessitant un traitement approprié dans un secteur réservé de l’urgence. Objectif : Décrire les étapes et les résultats d’un projet de transfert des connaissances visant l’implantation et l’évaluation d’une TVAR destinée aux enfants présentant une difficulté respiratoire aiguë à l’urgence d’un centre hospitalier universitaire. Méthodes : Selon le modèle Des connaissances à la pratique, le projet incluait : 1) le plan de mise en œuvre 2) la TVAR et 3) l’évaluation de l’acceptabilité de la TVAR par l’équipe interdisciplinaire et la famille ainsi que de son potentiel d’efficacité. Résultats : Les résultats indiquent une acceptabilité élevée de la TVAR de la part de l’équipe interdisciplinaire (infirmières, médecins, inhalothérapeutes, préposés aux bénéficiaires) et des familles, ainsi qu’une diminution de la durée moyenne de séjour à l’urgence. Discussion et conclusion : La TVAR peut être considérée comme une modalité organisationnelle pouvant améliorer l’accessibilité aux services des urgences en mettant à contribution les compétences cliniques de l’infirmière pour résoudre de façon efficiente les besoins de l’enfant présentant des problèmes respiratoires aigus.

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